bajsett

bajsett

söndag 5 augusti 2012

Vet inte vart jag ska ta vägen. Det är så vackert här att jag aldrig vill åka härifrån. Åkte ut till stugan 12:00 idag fredag och har träffat hela Johnson släkten. Alla är så söta, och väldigt roliga. Simmade över till andra sidan sjön och tillbaka, enligt personerna här var det kallt i vattnet men jämfört med hemma var det typ kissljummet. Spelat massa roliga utomhusspel, ätit gott och fiskat lite. På kvällen tände vi en lägereld och bara satt och myste. Helt plötsligt kan man se hur himlen lyser upp bort över träden, alltså verkligen lyser upp så det blir ljust som mitt på dagen. Så vackert! Jag pratar alltså om åska, blixtrar. Vi satt och kolla på det i över en timme tills det kom mer och mer åt vårt håll och började ösregna. Vi gick in och umgicks en stund och sedan var det dags att sova.

Mitt i natten precis när jag hade somnat vaknar jag av att Kelly säger: hallå alltså det droppar ner i min säng, taket läcker, och det gjorde det verkligen, det droppade från taket och rann efter väggen. Blev lite kalabalik men vi lyckades torka upp det som kommit in, det regnade typ vågrätt igår så det måste ha kommit in på något sätt för det slutade droppa när vi torkat allt. Jag somnade igen och sov av och till hela natten för att det smällde utanför och blinkade in genom fönstret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar