bajsett

bajsett

torsdag 12 juli 2012

Bestämde med min kära mamma att jag skulle ta mig in till sjukhuset idag och kolla upp halsen, vaknar och poff borta! ingen halsvärk, men istället går allt annat fel idag. Igår satte jag igång diskmaskinen och efter några minuter började den tjuta och jävlas med mig. Öppnar luckan och inser ganska snabbt att det är stopp någonstans för det var fullt med vatten som inte kom ut. Töntig som jag är flippar jag totalt och får panik för att det är så äckligt, tar ur den halvt rena disken och stänger igen maskinen och låtsas som att inget har hänt.

Till det roliga, gick upp imorse och kände verkligen hur den där diskmaskinen stirrade på mig som om jag har gjort något riktigt dumt, lite som när man var liten och visste på kilometers håll när man skulle få skäll av mamma. Tänker: man up för fan Emma, och gud vad jag ångrar den tanken nu. Öppnar diskmaskinen, grötar ner händerna med mina fina diskhandskar på bland alla matrester och klet, för att inse att det är stopp någonstans där jag inte kan göra något åt. OCH fy i hela helvete vad illa det luktar nu, det osar verkligen hela vägen in till teven och soffan där jag sitter. Så, bra jobbat att jag tror jag kan leka rörmokare och istället bara blir av med det tidigare så starka frukostsuget.

Idag är det i alla fall prick 20 dagar kvar tills jag sätter mig på planet över till staterna för att hälsa på min underbara och saknade extra-familj! Planerade också igår med en vän därifrån att vi ska till Mall of America, åh vad jag längtar! Det där stället är så stort att det kan framkalla tusen ångestattacker per sekund, men jag älskar det ändå. Har planerat superbra presenter till mina käraste att ta med hem också, fast mest vad jag ska köpa för presenter åt mig själv såklart, hihi.

Ska jobba på att få i mig frukost nu, tjohej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar