bajsett

bajsett

lördag 1 december 2012

Galen kvall, som Amy sa: waaaaaay too exciting for me.

Jag hade precis lagt barnen, Vanette och jag står och pratar lite om dagen med barnen då vi känner en hemsk lukt. Riktigt så det stinker. Shit tvättmaskinen tänker vi och stänger av den. Jag går in på mitt rum i panik och tror det är något som brinner, men icke. Kollar varenda rum i hela huset, inget som är konstigt bara att den hemska lukten blir värre och värre. Jag går in i vardagsrummet och märker att golvet är varmt, springer ner i källaren och ser en stor pöl vatten framför varmvattenbredaren och alla såna konstiga maskinerier man har i en källare. Springer upp för trappan och säger åt Vanette att vi måste ringa Amy och Matt, precis när vi ska ringa så kommer dom hem. Vi ringer brandkåren, som säger åt oss att evakuera huset, så jag springer upp och hämtar barnen med Amy, alla vi trycker in oss i bilen skiträdda men gör allt för att hålla barnen lugna. Brandbilen kommer och dom går in i huset. Efter ca 20 min i bilen med panikskratt och bara fötter, med tanken är dethär allt jag kommer ha kvar när den här kvällen är över, så kommer dom ut lite skrattandes och säger att det är helt okej. Varmvattenbredaren och värmen som går i ventilerna i husets luft hade blivit sjukt överhettat. Så ingen värme, inget varmvatten för oss.

Några roliga stunder i paniken dock. Vanette vänder sig till Amy efter en stunds panikartad tystnad i bilen och säger: So Amy how was dinner?? Fast det bästa var nog när vi skrattar av oss paniken efter allt var över, och Matt sager: Do you guys want to know the funniest part of it all tough? (tittar på mina fötter), That you just ran out with that thing you have going on there... Hade tidigare idag fått en pedikyr, och inte hunnit ta bort det dom fäster mellan tårna för att hålla isär dom så att inte lacket ska förstoras. Dog litegrann. Samma grej gjorde jag dessutom tidigare idag på restaurang med Jennifer, men what ever haha. Hade vi fatt lämna huset och alla saker bakom oss, sa hade jag iallafall haft fina naglar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar